Jom Klik

Thursday, March 17, 2011

Merdeka

Sebelum 31 Ogos aku dah merdeka. Merdeka??? Lambatnyer dapat gaji. Bukan ape aku cuma nak langsai pinjaman ku dengan bank ni. Nak tau baki hutang ku. Jeng...jeng...jeng........


Ade baki lagi bukan banyak pun. Bos ade cakap kalau kite ade buat sattle awal pinjaman kite, bank akan caj dalam akaun kite. Sebab die pernah kena. Teruk kan... Buat sattlement pun ade caj gak. Kuat betul la mereka ambik untung. So aku pun mengambil keputusan biar lah pinjaman aku berakhir dengan baik. hi...hi...hi... Lepas ni meerdeka la aku. Tiade hutang dengan bank. Hanyer tinggal hutang rumah tu pun separuh seorang ( kongsi dengan myhubby). So duit yang aku tu boleh la buat bende lain lak. 


Boleh la aku senyum meleret bermula bulan depan. la...la...la.... Hati ku gumbira.

6 comments:

  1. Lagi cepat settle lagi cepat duit simpanan bertambah. Betul tak? Perancangan baru, simpan duit sebanyak boleh....:)

    ReplyDelete
  2. Betul kakzakie. Simpan duit sebanyak mungkin pada mase sekarang.

    ReplyDelete
  3. wah bestnya....bila la saya nak setlekan hutang ptptn...asyik nak berjoli ja.hai insaf insaf

    ReplyDelete
  4. hmmm...bgus la kalau loan dah settel...mcm saya ni muda2 dah buat hutang...tp kena bijak mengatur kewangan agar tk tersasar kemudian hari...

    ReplyDelete
  5. Biase la zaman sekarang banyak nak pakai duit. Biase pinjaman jer la boleh membantu. hi..hi..hi...

    ReplyDelete

Popular Posts