Jom Klik

Sunday, March 6, 2011

Saman o...o...o... Saman

Nak dijadikan cerita pada hari khamis aku berbunyi la kat member. Rase tahun ni nak bayar cukai  jalan awal la. Mane tau masih ade saman yang tersangkut. Member cakap cheak la pakai SMS senang jer. Aku pun cheak pakai SMS. Sedar tak sedar masih ade 1 saman yang belum aku jelaskan. Tolong...tolong... Cukai jalan dengan insuran aku dah nak hampir. Nak tak nak aku kene bayar gak hari ni.

 tengok bertape ramai orang nak bayar saman

Dulu aku pernah bayar semua saman-saman aku (eh bunyi banyak jer) memang banyak pun. Saman ni yang ke 5 aku terima. 

ni saman yang aku bayar fasa 1

ni untuk hari ini.....

Aku bukan ape boleh jer sambung cukai jalan tapi untuk tempoh 6 bulan sahaja. So aku ni jenis malas la jugak. Walau yang tukang sambungnyer akak aku bukan aku (hi..hi...hi...) Aku dengar orang cakap-cakap tadi pembayaran saman sampai pukul 10.00 malam bagi yang nak bayar tunai. Untuk yang nak bayar melalui kad kredit hanya sampai pukul 3.00 petang sahaja. Aku nak bayar kut kad kredit. Mesin pulak ade masalah. Pening betul la.

Nak tau aku beratur punyer la lame. 1 Jam tau. Penat.... Makan??? Jangan mimpi la. Tak de maknenyer aku nak makan. Dah la masuk pejabat pukul 2.30 petang sepatutnye pukul 2. Hah ambik kau... masuk keje lewat. Sorry bos ek... Terpaksa la. Macam-macam ragam aku tengok tadi. Ade yang cheak saman sampai belakang depan (ala..kertas A4 yang dah dipotong 2). Ade seorang pakcik tu ade 18 saman tau... Tak tau la berapa pak cik tu kene. Ade seorang lelaki tu kene bayar sampai RM 1,050.00. Banyak la suara-suara yang merungut. Tapi aku merungut gak sebab letih beratur. Tu jer. Pasal kene saman sorry ek... Tau buat salah tau ler bayar. ha...ha...ha..... Jangan merungut kalau kita yang buat salah..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts