Jom Klik

Tuesday, January 31, 2012

Pukau

Ari ni PR bersiap dengan lebih awal dari selalu. Nasib kau orang la sitwin. Sape suruh semalam cik aisyah buat hal. Ari ni dah pukul 6.15 pagi dah siap mandi. Tak mau lagi punch card merah lagi. hu....hu...hu.... Ade ke dalam bulan ni kad PR meriah betul la. Dalam sebulan ni kerja hanya 5 kali ajer yang itam. Yang lain semua merah. Memang tak patut betul la. 

Sampai kat tadika pulak nasib malang betul la. Tadika pulak buka lambat ari ni. Terpaksa la tunggu di dalam kereta. Nasib baik punch kad tak merah ari ni. Sambil-sambil tu dengar la HOT FM. Ade seorang pendengar tu hantar melalui SMS kot. Die menceritakan pengalaman yang terjadi kat family die orang. Ade orang datang berkunjung di rumah hanya untuk bertanyakan arah rumah (kalau tak silap). Terus satu rumah di pukau oleh pengunjung tadi. Hanya ayah mereka sahaja yang tidak terkena pukau tersebut. Sebabnyer ayah die tido di dalam bilik. Pastu tido dalam keadaan dot....dot...dot.... Ayah die terkejut terus menghalau pengunjung tadi dengan batang penyapu. Halau pun dalam keadaan dot...dot....dot....


PR terdengar pun boleh tergelak. Ade gak terpikir kalau kite dalam keadaan dot...dot...dot.... tak terkene pukau ke??? 


Nota kecik: kalau anda dalam keadaan sedar (tidak terkene pukau) Masihkah sanggup melawan sipemukau dalam keadaan dot...dot...dot.... hi....hi....hi....

7 comments:

  1. sy byk dgr mcm tue..kalau dot..do..dot tak terkena pukau huhuhhh..lg satu kalau sesat di hutan sorang diri, sila dot dot dot utk elakkan gangguan jin huhuhhh

    ReplyDelete
  2. macam mana bapak dia boleh tido dalam keadaan dot dot dot...hahahaha

    ReplyDelete
  3. PUKAU2 NI MMG TAKUTLAH...HIRAN MUNNA BARU JE KENA HABIS SEMUA BRG KEMAS DIA BAGI GITU JE KAT ORG TU

    ReplyDelete
  4. Dulu, masa single, saya penah kena..tengah belek baju kat pasaraya chow kit, dengan kawan cuma kawan tu jauh sikit dari saya..pastu rasa cam ada orang langgar saya then terus saya blur.. sedar2 kawan saya tampar muka saya, dia cerita, dia nampak saya tengah buka purse nak kasik duit kt seseorang..tapi masa saya sedar tu orang tu dah takda dah..mujur ada kawan...

    ReplyDelete
  5. keadaan dot...dot...dot...tu mcmane kak PR?x pahamlaa,kui3...

    ReplyDelete

Popular Posts