Jom Klik

Thursday, August 1, 2013

The Making Nasi Lemak At Taman Manir Indah


Semalam berbuka puase PR buat nasik lemak. Lauk sambal ikan bilis sudah. Maklum la kalau lauk macam tu daku sorang jer la yg terpaksa perabiskannyer.





Ah... Jangan tanyer nape daku pakai loyang tu. Sebenarnye PR kukus separuh. Sebelum tu masak dalam rice cooker dulu. Hehehe..... Jadi la nasik lemak separuh kukus gitu. Hehehehe..... Dan satu lagi mesti ramai yang tertanyer-tanyer nape telur tu ade yang putih ajer. Bahagian kuning tak de pulak. Sebab utama PR nak buat biskut telur rebus. Cerita untuk biskut telur rebus nanti-nanti la yer....

Sebab lain sitwin tak makan telur kuning. Telur kuning kalau die orang dapat mesti buang dalam tong sampah. Air.... Air sirap sudah. Berbuka gan orang tak puase mane bestkan. Hahahaha.... Pastu makan ckit pulak tu.


Nota kecik: sekejap jer ramadan dah nak berlalu pergi. Huhuhu.....


- Posted using BlogPress from my iPad

6 comments:

  1. saya lak makan telur kuning jer...yang putih letak tepi. hahahaha

    ReplyDelete
  2. Yup..cepat sungguh berlalunya ramadhan tahun ni..huu...

    Ala camna pun, janji masak sndiri n mengenyangkan :-)

    ReplyDelete
  3. biskut telur rebus..waaa...menarik ni

    ReplyDelete
  4. kelakar tgok telur kuningnya hilang semua..bikut telur rebus first time dengar ni

    ReplyDelete

Popular Posts