Jom Klik

Saturday, July 27, 2013

Menu @27.07.2013


Ari ni PR jadi chef lagi. Di pantau oleh master chef iaitu my mom.... Menu ari ni ialah....... BUBUR KACANG. Sebabnyer chef yang nak makan. Dalam pukul 3 tadi siap sudah bubur kacang ni.





Yang ni pulak ikan selayang (sardin) yang telah siap ditumbuk. Untuk ape.... Mesti la chef ari ni nak masak mee rebus istimewa gitu. Ade bebola ikan yang dibikin sendiri. Sedap tau. Rase-rase manis gitu. Tak siap lagi ni. Dalam pukul 5.30 petang nanti akan mulakan masakan. Ni masih awal lagi....





Menu yang ke tiga ialah popia semalam. Hahahaha.... Banyak kan bikin itu punyer popia. Alhamdullilah abis separuh dari yang dah di gulung semalam telah digoreng. Bagi sikit kat jiran.Die orang cakap sedap popia yang dibikin oleh PR. Rase bangga sekejap. Tahun depan boleh bukak busines popia tak lagi ni....Hehehehe.....





Mesti la yang buat sendiri lagi sedap kan. Dari beli kat PARAM kan..... Ape pun PR gembira dapat masak gitu-gitu jer kat rumah mak. Boleh la mak cuti rehat. Bukan selalu mak dapat cuti rehat kalau anak die yang sorang ni balik.
Harap-harap dapat la mak rehat dari penat lelah die.... Amin.....
- Posted using BlogPress from my iPhone

7 comments:

  1. hehehe bubur kacang tu nampak sedap sangatla :)

    ReplyDelete
  2. teringinnnyaa..terasa lama sudah tak masak bubur kacang.
    =) feveret ni.hehe

    selamat berbuka untuk hari ini

    ReplyDelete
  3. Kak Azie pun buat popia sendirik jer, tak kuasa nak beli. Inti sikit sangat.

    ReplyDelete
  4. sedapnyeee popiaa...
    em saya pun baru je nak plan nak buat popia ni...heee

    ReplyDelete
  5. saya pun mempunyai pendapat yang sama, buat sendiri lebih sedap dari yang beli kat pasar ramadhan....

    ReplyDelete
  6. salam kenal dan singgah jengah baca entry...

    salam ramadhan.. :)

    ReplyDelete

Popular Posts