Jom Klik

Tuesday, July 23, 2013

The Making Kek Coklat


Bangun pagi ni terase mau buat kek coklat untuk sitwin.... Senang die bawak bekal nanti kat scoll.... Coklat untuk buat topping pun dah beli semalam. Alhamdullilah.... Sempat siap sebelum die orang bangun dari tido dalam 6.40 pagi. Huhuhu... Tapi pagi ni lewat la ckit dari biase. Tapi topping belum siap lagi la. Hehehehe.....






Adunan kek ni ade yang kene masak dahulu. Tu yang adunan dalam periuk ni. PR kukus kek gi. Letak dalam bekas plastik yang kecik. Senang nak bawak bekal nanti.






Akhirnya masak jua. Tapi tak cantik la. Maklum la ni percubaan pertama adunan di kukus dalam bekas plastik ni. Biase dikukus dalam loyang ajer..





Tak cantik kan. Topping pun tak dapat la letak. Huhuhu.... Tak pe. Percubaan pertama. Lain kali kite bikin kek coklat ni lagi. Yang paling penting sitwin suka kek ini..... Nanti pikir idea macam mane nak letak topping kat kek ni.

Ni bekal untuk ari ini.....




Rase terharu gitu......



- Posted using BlogPress from my iPad

8 comments:

  1. Wahhh.
    Teruja nanti bila kembar tgk kek coklatnya dlm bekas mknnya..
    Bab topping tu. pb trylah amik susu pekat,coklat dna mentega. Masak atas api. Bila dh masak. Curah atas mangkuk comel tu.

    Pandai pb, sekali buat montok2 hasilnya

    ReplyDelete
  2. jd pe tuh kek coklat tuh, cume terlebih bubuh kot itu yg ada yg sampai terlebih2... tp kalu tgk pada gebu tu msti sedap kan...

    ReplyDelete
  3. sedapnya nampak...huhu...serius rasa nak makan jugak...

    ReplyDelete
  4. nampak pon sedap kak.. gebu je tengok

    ReplyDelete
  5. Kena kurangkan sikit adunan, separuh mungkin sedang elok bila kukus adunan naik masih ada ruang utk letak topping.

    ReplyDelete

Popular Posts