Jom Klik

Thursday, April 26, 2012

Sambung Citer

kah...kah....kah....(gelak jahat). Ok tak tajuk n3 ari ni. Ok kan.... Masih ingat tak n3 PR yang bertajuk Tepon Hilang. PR janji nak citer pasal latar belakang budak yang mencuri tu kan. Cerita ni bukan nak mengaibkan sesiapa pun. Cuba menjadi pengajaran kepada kite. Terutama pada mereka yang menjadi ibu dan ayah termasuk diri PR sendiri.

Umur budak yang mencuri tu mungkin dalam 13 tahun. Sebab anak buah PR pun baru berusia 13 tahun. Die mempunyai 5 orang adik beradik. Die merupakan anak sulong. Latar belakang die memang susah. Ayahnyer cuma berkerja di kilang papan (kalau tak silap PR la). Mak die tak bekerja. Adik yang bongsu berusia mungkin dalam 4 hingga 6 tahun (sebab mak PR cakap sekolah tadika). 

Ibu die baru ajer bekerja di kantin IKBN. Itu pun bersebab. Nak tau sebab ape. Sebab si ayah nak menceraikan si ibu sebabnyer ingin berkahwin dengan perempuan lain. Dah la taraf idup yang tak seberape. PR bukan nak menghina tapi. Entah la..... PR dengar sanak saudara sebelah ibu tu memberi cadangan supaya kepada si ayah. Tetapi bakal isteri si ayah tak mahu. Katenyer budak-budak tu keluar dari p@#%%&t sape. Boleh pulak yang tukang citer tu sedara si ibu. Dengar pulak di mak PR ape lagi. Mak pun kate sape pulak yang cucuk. Mak aik... mak PR tu pantang kalau dengar citer macam tu. (berape banyak pulak la hahahaha)

Nampak sangat selepas bercerai nafkah anak mesti abai ajer. Perhatian untuk anak-anak mesti tak ade. Si perempuan yang nak ambik laki orang tu kene la tau. Ambik ayah kene ambik jugak si anak. Jangan penting diri sendiri ok....

Nota kecik: kerana perasaan ayah atau ibu anak-anak terabai....

9 comments:

  1. Akhirnya, anak2 juga yang jadi mangsa. :(

    ReplyDelete
  2. ish..sy pon mcm mak kak jugak.pntg betul kalau dgr cite cam ni..ish ish

    ReplyDelete
  3. kesian anak2 mangsa perceraian ni :(

    ReplyDelete
  4. macam2 sekarang ni..mana pegi tanggungjawab ibu bapa..anak2 terabai..

    ReplyDelete
  5. kesiannye..sedih sy dgr..kdg2 xleh nk salahkan deorg..desakan idup membuat mereka berani mencuri..Ya Allh berila sinar baru kepada merek..aminn

    ReplyDelete
  6. Banyak kes bila bercerai dimana anak itu duduk org itulah yg tanggung. Yg dah tak jaga si anak ni langsung tak ingat...

    Kesian anak jadi mangsa.

    ReplyDelete
  7. tu la, saya pun bukan nak pandang rendah, tapi golongan yg miskin/sumber pendapatan tak tentu ni, tak pandai jaga keluargam sibuk nak berskandal dan kawin lebih..last2, keluarga dan anak2 terabai

    ReplyDelete
  8. haaaa itulah lumrah dunia..anak² jdi mngsa..kesian sgt..sbb cetek agama pun slh 1 sbb blh jdi mcmni..wallahualam

    ReplyDelete

Popular Posts