Jom Klik

Wednesday, January 5, 2011

Jimat Kos

Ha... Aper citer ni. Ni tahun baru yg mulia ni (mulia ke...harga minyak naik lg) merangcang semula semua budget utk tahun baru ni. Nak tau kenapa??? Sebab asyik2 harga barang, minyak jer yg naik, Biler nak turun lak. So semalam aku buat operasi nak refinance semula rumah ku syurga ku... hi...hi...hi.....

Di waktu rehat semlm aku pun keluar menyilau2 di bank2 kat bandar K.T ni. Aku singgah di bank A ambik keterangan pok pek pok pek. Die pun bg aku faedah BLR-2.0%. So aku pun suruh die kira kira kalau aku buat 15,20 & 25 thn berape aku ke byr blk... So aku keluar dgn senyum sbb kalau aku buat 15 thn aku boleh jimat dlm 20k. WOW... banyak tu.... Giler betul la. Aku pun tel Bank B lak dia nak bg faedah BLR-1.7%. Bank C nak bagi 4.7% tapi yg ade kontrak dgn die jer.... Hampeh betul la.



Ni semua perancangan awal ku di tahun baru yg serba barang naik & tak de yg turun. So selepas berbincang dgn myhubby die pun setuju. So ape lg. Aku kene call semua bank utk bercerita ceriti dgn lebih mendalam lg. Sendiri mau ingat yer kene lebih berjimat cermat tau. Jgn asyik shopping jer. (akhak tu aku la).

4 comments:

  1. ya betul latu..jimat cermat bawa selamat

    ReplyDelete
  2. betul tu...jimat cermat amalan mulia.

    ReplyDelete
  3. memang azam yg baguz ni Ros.. berjimat cermat memang satu amalan yg patut d praktikkan selaluu..

    ReplyDelete

Popular Posts