Jom Klik

Monday, January 31, 2011

Nasi Lemak Kukus

Dengar tajuk dah mengliur la. Terima kasih la bebanyak kat sabihah sbb bg aku cara nak masak nasi lemak kukus. Bukan tak pernah buat nasi lemak la. Tp tak pernah buat nasi lemak kukus jer. Selama ni masak dalam rice cooker jer. So ni la jadinyer..... Nak tau ni la misi aku pada hari sabtu br ni.

ha....tengok la sedapkan..kan....

Kau orang belum tengok lauk pauk yg aku buat lg.....

 tumis ikan tongkol (org t'ganu kate ikan ayer) & ayam goreng

telur rebus dgn tumis ikan bilis

Fuyoo banyak betul la lauknye. Padahal yg makan bersungguh 2 org jer. Mytwin hanyer makan nasi semulut dua. Lepas tu banyak makan telor jer. Aku dgn myhubby jangan harap la nak merase telor tu. Kalau ape pun makanan yg die orang suka jangan harap la aku dgn myhubby blh mkn. Jawapannyer tengok jer la dalam mangkuk die org. Ni dah kira sikit lauk yg aku buat. Ade pernah sekali banyak giler lauk pauk yg aku buat. Makan 2 orang jer (mase tu twin blm ade lg) Sambal sotong, udang lg, termasuklah dgn kangkung sekali. yg ni dah kira basic utk hidangan nasi lemak.


1 comment:

Popular Posts