Jom Klik

Saturday, February 5, 2011

40 Hari Sudah Berlalu

Sorry ari ni baru kesempatan nak post catitan ku ini.

Al-fatihah untuk arwah kawan ku tercinta Kartini Mat Nasir. Semoga roh ditempatkan bersama-sama orang yg beriman. Amin............

Sudah genap 40 hari kawan ku pergi meninggalkan kita semua. Begitu cepat mase berlalu. Terase semalam baru die pergi. Masih bermain-main di mata kenangan aku bersama die. Pergi bersama anak yang dikandung. Dan tinggalkan anak yang disayangi bersama suami yang tercinta.
kau tetap dalam kenangan

Pemergiannye cukup menyedihkan aku. Pergi tinggalkan anak. Kalau lah aku pergi dulu. Macam mane dengan sitwin ku. Itu la yg selalu aku pikirkan sejak kawan baik ku ini pergi. Tapi kalau itu takdirnye aku terima dengan redha. Sejak die pergi aku pun jadi sedih. Tiade kawan lagi untuk bergurau senda. Ketawanye masih bermain-main dimata. Kadang-kadang malam jer chat kat fb. Dulu mase keje 1 office selalu makan sama-sama. Ade jer projek aku dgn die. Gi situ la gi sini la. Pernah motor die hilang aku tunggu sampai ayahnyer sampai. Baru aku balik. Sedih betul la die mase tu.

Die tak de kenderaan  nak g keje aku g ambik die kat rmh die sebab aku tinggal sejalan jer dgn die. Walau tak keje 1 office dah aku jugak selalu jumpe dgn die. Sebab office sekarang belakang jer dgn office die. Kalau jumpe ade jer cerita. Kalau jumpa kat trafik light pun sempat lagi buka cerita.Tu la kisah aku dengan die. Jumpe tak abis dengan cerita. Die kawan baik aku. Mintak tolong carikan rumah sewa. Aku tolong carikan. Dapat la die duduk setaman dgn abang aku sebelum die pindah kat taman dekat dengan rumah maknyer. Kalau die mintak tolong payah sangat aku hampakan die. Same la dengan die. Kalau aku yang mintak tolong die akan tolong sedaya upaya die. 

Sejak die pergi aku selalu mendengar lagu ni. Sama-sama lah kita hayati..........

Ketulusan Hati - Marshanda

Sedihku sakitku ku terima
Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah

Semoga rohnya dicucuri rahmat.

3 comments:

  1. terime kasih atas nukilan indah untuk arwah tini... selame 4o hari ni.... setiap hari teringat kat dier.... walaupon sekejap.. mesti teringat jgp...kdng2 bawak krete sorang pon bleh teringat... bile tgh suke2 pon..tibe2 terdiam.. sbb teringat.... baru lah sy tahu.. betape perit kehilangan org yg di kasihi...

    ReplyDelete
  2. baru perasan... kak saye name kartini.... bukan kartina... kalau batul2 ade org name kartina mat nasir... sedih dier... hu3

    ReplyDelete

Popular Posts