Jom Klik

Wednesday, February 9, 2011

Sepetang Di Sekayu

Gembira hati aku baru ari ni baru dapat taip menaip entry aku g ke Sekayu. Nak buat macam mana sekarang tengah bz giler. Maklum la audit dah nak menjengah kat office ku. Selagi die tak keluar. Mmm jangan mimpi nak duduk relax yer. Jom tengok pic-pic yg menarik yg aku berjaya snapkan mase pergi mandi manda kat sekayu.

tengok sape yg ikut...


Sape lagi myhubby la, mytwin dengan anakbuah 2 orang.

Pintu Gerbang tau....

Jom tinjau tiket masuk..


Tengok walaupun harga minyak ke barang ke yang naik tapi harga tiket tetap dari dulu hingga kini. Seringgit jer. Jangan risau.


Aku pilih nak mandi tempat kawasan pertanian jer. Sebab tempat tu kira selamat la bagi kanak-kanak. Sebelum masuk jangan lupa daftar dulu. Nanti kalau jadi perkara yang tidak diingini senang die orang nak bertindak.

cantikkan siap ade tasik la....





ni la tempat yang aku nak g.
 
Ingat ni mase bermain. Bukan ape selepas waktunya tiada la pengawasan dari pihak pengurusan.


Tempat ni terdapat 2 kolam. 1 untuk kanak-kanak dan 1 lagi untuk orang dewasa. So bagi aku selamat la. Tak payah la nak mandi manda kat celah-celah batu.


Nak tau kena anak manja ku ini menagis. jeng...jeng...jeng... kesnya air sejuk jer. Air kat cni memang sejuk. Aku pun tak tahan. maklumla air semula jadi dari bukit.

baby girl pun sejuk gak...


sedia untuk terjun

Nak tau kat cni ade taman kaktus tau


ni jer yg berjaya disnap oleh ku

Kat sini bermacam-macam pokok buah-buahan yang ditanam. Ni salah satu darinya.....

taman duku pun ade

Nak tau semasa aku datang cni. Ade pertandingan memancing tau. Jom kita terjah pic pertandingan memancing lak.

ini iklan dari luar tau. pintu masuk sebelum daftar tadi

tengok la ramaikan kaki-kaki pancing

ingat kalau hari biase dilarang memancing tau

Aku bernasib baik sebab semasa ada seorang kaki pancing baru jer mendapat ikan.


besar gak ikan ni.

Aku tanye gak la myhubby ikan ape yg die dapat. Myhubby kata ikan baung la. Kalau negeri lain aku tak tau la panggil ape. Sebab aku sememangnyer memang bukan kaki kenal ikan. Kalau pergi pasar kalau tak kenal ikan ape. Main pakai tunjuk-tunjuk jer. Kelas kan. Yg penting kami memang enjoy pada ari tu.


7 comments:

  1. hye..:)
    thanks follow ika..sekayu kat mne kak?

    ReplyDelete
  2. kat T'ganu la. Jom la mai jln cni....

    ReplyDelete
  3. last pegi sekayu adalah tahun lepas...hehe...main2 air..syokk...sejukkk...

    ReplyDelete
  4. best jugak tempat ni..mcm2 aktiviti bulih buat nih

    ReplyDelete
  5. dekat sekayu...dh siap kolam tema ni...alooo...
    xsempat nk pegi...dulu time blajor kt ganu...
    tmpt ni bru buat...huhuhu

    ReplyDelete
  6. Betul amirah nak berkemah pun blh.
    Jom ler datang lg kurekure comel

    ReplyDelete

Popular Posts