Jom Klik

Monday, February 28, 2011

Demam Telah Melanda

Sedih betul la aku ari ni. Tiba-tiba jer sitwin ku demam dengan muntah-muntah lak tu. Dah la hari ni ada majlis dengan nak ambik pic untuk semua staff lak tu. Terpaksa la aku buat rayuan kat myhubby mintak izin die jaga kejap jer. Mula-mula aku ingat nak hantar rumah pengasuh jer kejap. Tapi hubby kate tak pe la die boleh jaga kejap. Aku pun ape lagi duk office pun tak senang duduk. Majlis baru jer habis dah tengok miss call dari hubby suruh cepat pulang. Dengar suara die meleter pun aku dah naik pening. Sesi ambik pic belum lagi bermula. Aku dengan doa agar semua cepat-cepat berakhir. Member-member office suruh tunggu sampai siap makan. Aku cakap tak pe la. Selesai ambik pic aku pun cepat-cepat cabut. Dah la pagi-pagi kene mengadap akauntan aku untuk mintak cuti. Nasib baik die tak banyak sogeh. Kalau tak pening la gak kepala aku.

Balik terus bawak gi klinik. Ambik kau harga ubat RM 53.00. Tapi jangan lupa lak ambik bil claim kat office lak. hi..hi...hi...

Kita posing lak dengan pic-pic manarik ni.

  Nak tau ubat-ubat ni masuk kot bontot.

Ubat ni 2 plastik untuk 1 orang. Sian anak ku aisyah. Bile masuk ubat kot bontot die cakap mie cakit me. Sya cakit. Kesian sangat dengar die merintih. Biase la die semenjak 2 menjak ni manja sungguh. Lepas masukkan ubat kita tengok lak reaksi die orang macam mana..

tengok boleh tersengih...


tengok aiman sedapnyer tido lepas masuk ubat...


2 comments:

  1. Kalau panas sangat memang mesti doktor bagi ubat peluru masuk bontot. Rozie basahkan dulu capsule tu baru licin. Kesian anak tu.

    Anak akak biasanya lepas sembuh akan jadi cirit-birit akibat ubat peluru itu. Sedih kan.... Sebab itu kalau boleh jelum (guna tuala basah) baik guna cara ini dulu. Terlalu kerap juga merbahaya.

    ReplyDelete
  2. Tu la Kakzakie. Kasihan kat die. Dah jelum gak sebelum tu tapi macam tak de kesan la...

    ReplyDelete

Popular Posts