Jom Klik

Thursday, June 9, 2011

Big Apple @ K Terengganu

Salam kembali bersiaran..... MMMuuaahhh untuk kalian semua. Ari ni dah 9 ari Big Apple buka cawangannyer kat Bandar Kuala Terengganu. Bertempat di tingkat atas pasaraya Giant... Naik jer atas kau orang boleh terpacak nampak Big Apple.Ala... Mase duk sembang punyer sembang gan budak opis. Die orang cakap Big Apple tak akan ramai orang. 1 minggu jer orang telah mengiler. Lepas pada tu ok la.Maklum la donut antara golongan makanan yang tidak mengenyangkan.Buat minum petang jer. Ok la aku percaya. Bukan ape aku dah pernah kene mase Mcd baru buka kat bandar K.T ni. Mak datuk... Serik giler aku dibuatnyer. Ramai siot orang. Aku tak tahu berape jam aku terpakse terpacak nak oder makanan.Sampai mase tu aku jumpe anak bos aku (tempat kerja lama) dengan bos & wifenyer sekali. Die pun naik penat nak beratur untuk oder makanan. Nak dijadikan cerita anak bos datang kat opis aku ajak la die g Mcd. Tobat die nak g lagi. Budak kecik pun tau penat. Sah kan orang dewase macam kite ni.

Oooo.... Yer berbalik citer asal. Aku sebenarnyer pengalaman kat Mcd berulang lagi. Dah serik giler wei... Demi mendengar nasihat budak-budak opis ku, ku melangkah jua la lepas balik keje tadi. Naik jer tingkat atas. Terkejut berok aku lihat orang kat Big Apple. Mak aik macam mane boleh lenggang jer. Nape ngan kau orang rakyat Ganu. Tak makan donut ke??? Ha...ha...ha.... Kau orang tengok la pic yang disnap oleh ku tadi.




Ha...ha...ha... Indah kabar dari rupe yer. Elah makanan pencuci mulut la. Ape la. Orang tetap ramai wei... Ni ade lagi tak masuk dalam pic yang telah berjaya disnap oleh ku. Nak beratur berape lame pun aku tak tahu. Sorry la... Aku malas nak beratur lame-lame. Bukan Big Apple buka se ari dua. Nanti 2,3 bulan ok la tu. Baru keadaan kembali normal. Ni tak normal lagi. Orang Ganu tengah giler duk merase donut. Tanpa berpikir panjang. Aku pun pergi la kedai kat depan Big Apple. Kau orang tau kedai ape. jeng...jeng...jeng.... ya itu KFC. Aku beli ni jer....



Burger colenel (betul ke tak ni), Wages gan air Milo. Cukup la untuk alas perut ku telah menyanyi lagu Dadali - Di saat aku mencintai mu. ha...ha...ha....


Kat cni ade nak citer pasal Big Apple. Cerita ni telah diceritakan oleh kakak ku sendiri. Mungkin sebab die pergi mase pembukaan Big Apple die telah mendapat kupon free donut 6 bijik gan 1 bijik. Mungkin die dah set ari gan mase ape yang kite kene g ambik donut tu. So akak aku pergi la. Die boleh cakap dah abis. Alamak macam mane boleh abis. Maksudnyer kupon tu dah tak boleh pakai. Mungkin la die punyer pengurus die yang terangkan. Kau orang nak tahu pukul berape donut free boleh ambik. Kul 11.00  pagi tau. Pengurus die cakap dari pukul 7.00 pagi orang dah beratur. Alamak bersemangatnyer nak  donut free. Kau orang tahu berape meter die orang beratur nak dapat donut free. kalau kau orang ganu mesti tahu. Dari Kedai Big Apple sampai kat Kedai Pizza Hut tau. Ala... Tak panjang pun. Ade dalam 40 hingga 50 meter jer. Ape kau kate tak panjang. Kalau aku tobat rela aku beli.Pengurus tu kate beratur macam ular kene palu (pukul). Punyer panjang giler. ha...ha...ha... Kalau aku memang tak sanggup.

Dah tu akak aku ambik keputusan nak beli jer donut tu. Kupon pun tak boleh pakai. Yang 6 gan 1 bijik donut pun tak boleh. Yang nakalnyer mase akak aku oder donut, die pun oder sekali dengan air blen. Die cakap semua orang kat ctu pandang die. Mungkin pelik kot. Mungkin la kedai Big Apple bagi die orang ni hanyer menjual donut semata-mata. Tak de bende lain di jual. Jakun ke orang Ganu ni. hi...hi...hi... maaf  kalau terase. Tapi bagi family kite orang dah biase makan donut kat Big Apple ni. Sebab kalau balik Kg kat Kelantan memang kite orang akan terjah kat Tesco. Kadang-kadang saje g Tesco semata-mata nak g beli donut sahaja. Tapi yang gilernyer kalau terase nak makan sangat kite orang rela g Mesra Mall Kemaman semata-mata kerana donut. Tu yang aku boleh bersabar nak mam donut ni. Kalau tak mesti aku dah beratur same gan die orang tadi.

28 comments:

  1. Alahai rugi tak naik masa g Giant KT haritu... bile lah dapat merasa g KT lagi.. huhu. Rindu betul.. ^_^

    ReplyDelete
  2. nyumnyum~ sedapnya. hehe. Memang berbaloi makan donut di Big Apple. Mengeyangkan. huhu. :)

    ReplyDelete
  3. kupon free??? fuh mende free memang best hahaha

    ReplyDelete
  4. benda baru... mmg org layan mcm tu... ;p

    ReplyDelete
  5. kak rozie, tunggu sem bukak nanti.sure ramai student nak serang big apple kan termasuk la sy.haha..wah KT pun dah ada big apple ek...bravo2. makin habis duit kami semua =)

    ReplyDelete
  6. gagagaaaaa.... donut pojaanku!!!

    ReplyDelete
  7. entri2 macam ni le yang buatkan awok lapo balik ni........ nampak gaye nye...awok kene jugak le mencaghi donat kejap lagi nii....hehehe

    ReplyDelete
  8. usihh smpai 50 m beratur.. terkesima i bce cte u ni kak rozie ! hihi ^^

    ReplyDelete
  9. aku igt masa kecik2 dulu ada penjual donut atas basikal

    donut dia besar dan sedap

    aku masa makan big apple pon masih rasa donut pakcik tu yg terbaikkkk

    ReplyDelete
  10. tak pernah mkn big apple ..selau dunkin donut jer...bilalah nak cuba

    ReplyDelete
  11. aduhai..sedapnye..sy pon xpernah try..

    ReplyDelete
  12. wahhh..da ader kt k terengganu..kt klate takder lagi

    ReplyDelete
  13. Dah ada biq Apple ek kat bandar KT? :-)

    ReplyDelete
  14. betol2.. org ganu mmg jakon..
    haha..
    walaupon saye org ganu jgk..
    xleh nmpk mnde baru, msti nk serbu.. aish..
    nsb la saye xmcm tu..
    hahakk

    ReplyDelete
  15. wahh..bestnyeee..tahniah2..di Perlis belum ade lagi niee..tah bile nak ade tah..hehehe

    ReplyDelete
  16. lapaunye...big apple..mekdi..kfc..best2..hhehe

    ReplyDelete
  17. big apple terbaekkk ! sukaaaaaaa ! :)

    ReplyDelete
  18. kenapa ye, kaum hawa suka makan jajan-jajan?
    :-)

    ReplyDelete
  19. donat... my feberet tu...

    kembang like big apple jugak...huhuhu

    ReplyDelete
  20. big apple best! lepas ni kalau pegi KT boleh la menyinggah! :D

    ReplyDelete
  21. ape name ntah donut oreo kot sdap.tp xdela snggup nk bratur pjg2 ni mcm akak ckp la, 2-3 bln lg pn ade je big apple ni kt situ kan. :)

    ReplyDelete
  22. saye pun suke donut big apple ni..sib baik dekat n senang nak carik..super duper sedap..ALIEN..

    ReplyDelete
  23. wah bestla kan..boleh mengulang beli big apple hari2.hehe

    ReplyDelete
  24. i love big apple much much :)

    ReplyDelete
  25. nak coupon freee. eh apple...adoi....
    singgah pagi sis....
    tgh promote blog baru ..kalau ada kelapangan dan sudi nak explore blog sumanje...disini

    kaninchengeschichte(dot)com

    Thanks sudi singgah......

    ReplyDelete

Popular Posts