Jom Klik

Wednesday, June 1, 2011

Cucur Bawang & Kopi O

Dapat jugak aku abiskan novel ni untuk petang semalam. Kira dah petang sangat aku start bace novel ni  (ari sebelumnyer). Kira dalam mase 1 ari la. Memang best la novel ni. Aku kasi 5 bintang. Eh main bintang-bintang pulak. hi...hi...hi.... Terima kasih kat Lya Colours yang memberi cadangan supaya membeli novel ni. Ade jugak yang menjadi mangsa ku jadi pembeli novel ni. Nak buat macam mane semalam ari terakhir pesta buku (31hb 5). Aku bz la. Tak sempat nak menjengah kat pesta buat kali ke 2. So tolong la hamba allah yang memerlukan pertolongan ini. Sian gak kat die. G kat pesta buku dah abis novel ni. G pulak kat kedai buku tak de gak. Ape-ape pun thanks a lot buat kamu yer (mmmuahhh....) sayang kamu. Akhirnyer dapat gak aku bace novel ni. Memang best sangat-sangat (banyaknyer pujian). Memang sesuai buat koleksi peribadi ku.

Kau orang nak tahu. Kerana novel ni aku tak berape nak menterjah blog-blog ni. Nak gak abiskan novel ni. Janji aku puas.



Kat cni aku cerita serba sedikit sinopsis cite ni. Kat belakang buku la.Kalau aku buat sendiri sinopsisnyer. Jawapan tak laku la buku ni kat kedai (hi..hi...hi....) Bukan ape sian kat penulis dengan penerbit buku ni tak boleh cari makan tau.

Ok... Ni sinopsis buku ni....Siapa sangka, cucur bawang telah mempertemukan mereka dalam satu 'sketsa perang' di tepi jalan. Dari insiden itu mereka bagai dijodohkan untuk bersua lagi. Kerana terdesak, Rudiana terpaksa berkahwin dengan Iskandar dalam rahsia  atas dasar kerja semata-mata. Bila sudah duduk serumah, mulalah berputik satu perasaan aneh dalam hati mereka walaupun masing-masing masih keras kepala. Perkahwinan mereka hanya sekadar di atas kertas dan terus menjadi rahsia. Kemunculan Khairulnizam membuat Iskandar gelisah bila kawan baiknya itu tertarik hati dengan Rudiana. Mampukah Iskandarmelihat isterinya menjadi kekasih kawan baiknya sendiri?

16 comments:

  1. cam mnraik je citernya
    tp ain jrang beli novel2 ni
    slalu pnjam kat kakak je

    aiisshhh cpt beno mate ni
    ngatuk kalo bace nvel ~_~

    ReplyDelete
  2. dulu time skolah minat giler bace novel. skrg je da mls hehe

    ReplyDelete
  3. xsukala baca novel hehe

    ReplyDelete
  4. sy peminat novel gak..cume skrg dah agak jarang da..bz ngan ape pon xtau r..hehehe

    ReplyDelete
  5. kalau citer2 cmni mmg kompem best..bercinta lepas kahwin..i like :)

    ReplyDelete
  6. adik bunga pernah buat balik..tapi xsempat bc g..heee

    ReplyDelete
  7. owh.. cerita cinta lepas kahwin yer.. mesti menarik kan.. sweet jer..

    ReplyDelete
  8. baca sinopsis pun dah rasa terpikat.. nnt boleh beli..

    ReplyDelete
  9. hanya tajuk yg akan membuatkan saya membelikan buku dgn senang ati...klu tak, beralih kpd sinopsis...kehkehkeh

    ReplyDelete
  10. entah2 nnt di jadikan drama. tajuk pun best.

    ReplyDelete
  11. rajin nya baca novel ...hehehe

    saya nak baca suratkhabar pun malas...:)

    ReplyDelete
  12. wahhh..saya pon tangah baca novel ni..siyes..best sangat..belum habis baca pon..tak sabar nak habiskan..=)

    ReplyDelete
  13. waah. nie memang kaki novel yekk! hehe! =)

    ReplyDelete
  14. sangat unik tajuk novel ni...

    dulu masa bujang selalu layan novel, tapi bila dah beranak pinak ni, hrmmmm...

    ReplyDelete
  15. tunggu dramanya keluar bulan oktober atau november nih

    ReplyDelete

Popular Posts