Jom Klik

Wednesday, June 22, 2011

Dari Kerana Mata



Alhamdullilah..... dapat jugak PR abiskan novel ni. Bukan nipis tau. Tapi 870 muka surat (mak oi... tebal giler). Penulisnye Norhayati Berahim. Dengan penuh sabar PR bace novel ni.

Nak tau bace novel ni buat PR menitis air mate. (ha...ha...ha... kau nagis ek hu...hu...hu...) Sedih ade yang tak dapat makan kerana kemiskinan. Pakai baju buruk serta koyak. Novel ni jugak buat PR ketawa.  Kau orang nak merase ketawa dan menagis bace la novel ni. Tapi kene dengan penghayatan la.

Ni sinopsis nyer...... Bolehkah dipercayai cinta seorang kanak-kanak yang tidak punya apa-apa? Bolehkah dipegang segala janji dan kata-kata? Bagi ramai orang, cinta seorang kanak-kanak hanya cinta monyet, cinta yang cepat pudar dan hilang dalam sekelip mata. Cinta yang akan melompat dari satu dahan ke satu dahan, dari pokok, pokok dan pergi tanpa apa-apa rase. Tetapi bagi seorang anak kecil seperti Atan, cintanya terlalu tulus buat Jaliha. Cinta yang datang dari mata turun ke hati. Cinta yang memicu dia terus berdiri dan berlari. Cinta bagi seorang kanak-kanak, ianya terlalu jujur untuk dikianati dan walau musim berganti. Cinta itu tidak pernah berubah walau seinci.

Best novel ni PR bagi 5.5 bintang (hi...hi...hi... ade gak setengah)


12 comments:

  1. berape regenya ni rozie?sya pon cam dah tertarik kat novel plak skrg ni smnjak kenal rozie...tp lom start beli novel lagi la...slalu duk tunggu n3 rozie tntg novel baru...
    yg dah ade dlm list akan di beli : kasih yang suci,nian di hati & dari kerana mata

    ReplyDelete
  2. Harga RM28 hinggit. Cube la cari kedai yg blh bg potongan.

    ReplyDelete
  3. Salam Ukhwah...
    dah lama tak menyelak novel... sejak tamat belajar.. Entry yg baik untuk org yang sudah mula malas mcm saya. Insyaallah akan berusaha melapangkan waktu...

    ReplyDelete
  4. KAMI tak dapat bayangkan macam mana kalau KAMI baca novel.

    ReplyDelete
  5. peminat novel rupanya...akk ini jenis yg sgt kurang penyabar bila membaca bahan bacaan yg tebal...tak pernah abis..abil depan sikit..tgh sikit..kemudian ujung....

    ReplyDelete
  6. wallah...ni yang rasa nak g cari novel ni...

    ReplyDelete
  7. tua2 ni dah kurang baca novel..cepat nak tertidur.

    ReplyDelete
  8. suke NB..ni novel bru die ke?
    dh lme gak x bce hasil die..

    ReplyDelete
  9. bestnya bestnya.. dah lama x beli novel

    ReplyDelete

Popular Posts