Jom Klik

Tuesday, June 14, 2011

Terengganu Memang Hebat & Nelang




Ketua pasukan Terengganu, Marzuki Yusoff menyerahkan Piala FA kepada Menteri Besar ketika majlis meraikan pemain Piala FA dan atlet Sukma di Dataran Shahbandar, malam ini.


Skuad bolasepak Terengganu yang menjuarai Piala FA, menerima ‘durian runtuh’ berupa wang tunai RM10,000 setiap seorang daripada kerajaan negeri, sebagai ganjaran kemenangan tersebut.
Menteri Besar, Dato’ Seri Haji Ahmad Said, berkata imbuhan itu merupakan ganjaran tambahan kepada para pemain dan pengurus pasukan skuad berkenaan yang sebelum ini dijanjikan hadiah berupa lawatan ke London jika mereka memenangi piala tersebut.
Selain itu, setiap pemain juga akan diberi hadiah berupa komputer riba hasil sumbangan Syarikat Top IT, sebagai penghargaan kepada mereka yang telah mengharumkan nama negeri ini.
“Manakala bagi atlet yang memenangi pingat emas pada kejohanan Sukma akan diberi wang tunai RM5,000 manakala perak RM3,000 dan gangsa RM2,000 seperti yang dijanjikan sebelum ini,” katanya pada majlis meraikan pemain Piala FA dan atlet Sukma di Dataran Shahbandar, malam ini.




Hadir sama, Penasihat Undang-Undang, YB Noorbahri Baharuddin; Pegawai Kewangan Negeri, YB Dato’ Haji Abdul Razak Ismail; Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri, YB Haji Rozi Mamat; Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu, Dato’ Haji Che Mat Jusoh dan Ketua Kontijen Sukma Terengganu, Dato’ Haji Wan Ahamad Wan Muda.




Terengganu melakar sejarah apabila menjuarai Piala FA setelah menewaskan pasukan Kelantan 2-1 pada perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu lalu.

Pada keesokannya, Terengganu dinobatkan juara Sukma XIV, iaitu kejuaraan kali ketiga berturut-turut apabila berjaya mengumpul 30 emas, mengetepikan pencabar terdekat, Selangor yang memenangi 26 emas.




Menteri Besar mengucapkan tahniah kepada semua pihak yang bertungkus lumus berusaha bagi meningkatkan kecemerlangan para pemain pasukan bola sepak dan atlet Terengganu.


Sumber: Unit Komunikasi Negeri 

p/s: Jangan lupe buat rakyat Terengganu, kite dapat cuti ek pada Hari Ahad 19/06/2011 

3 comments:

Popular Posts