Jom Klik

Thursday, June 9, 2011

Menternak Lemak

Ni kisah pada ari Sabtu 2 minggu lepas. Ape citer dah basi.... Tak kira nak citer gak. Biase kalau ari minggu gua gan anak- anak akan pulang rumah mak. Nak dijadikan cerita mak nak g kenduri kawin. Mintak la tolong jage kedai runcitnyer. Tak pe anaknyer tak kisah. Bukan selalu dapat tolong mak ayah ni. Maklum la duk rumah asing-asing. Mak punyer la baik tinggal kat kite orang ( sebab anak-anak buah ade gak lepak kat kedai) Tu yang jadi kite orang tu. hi...hi...hi... Tinggal kan 1 periuk sup tulang. yum...yum.... Best siot.Ape lagi suka suki la kite orang duk kedai. Kedai siap ade astro lagi. Ape nak diboringkan. so ape lagi kite kerjakan ia.....



Jom mam ice-krim, sedap betul menternak lemak. Bantai sampai nak licin. Suka yer. Sebab bukan selalu dapat makan ramai-ramai ni.

Ape dah jadi kat sup tulang tak kan nak tengok saje kot. Harap maaf tak de makne nak tengok saje....



Sedapnyer..... Bantai sup tulang sampai 2 mangkuk. Ape punyer berut la. Makan sup, ice-krim dengan roti. Roti pun nak habis sampai 1 buku. ha...ha...ha.... sukanyer kau orang ek.... Makan jer kejenyer. Kedai macam mane tunggang terbalik ke??? Eh.... ok ape. Don't worry mymum. semuanyer ok.

Ape lagi jom la jadi macam gua. Ari minggu jer kerja menternak lemak. Kerja buat tapi tak penat pun.....

21 comments:

  1. Jom ikut JR, hampir setiap hari menyembelih lemak di trek joging...

    ReplyDelete
  2. wah!!! sup tulang, saya punya feveret tue huhhuhuhuhu...kne carik nanti hehehee

    ReplyDelete
  3. hahahha...xnak dah menternak lemak..ahah..sbb dah banyak sangat lemak ni.haha

    ReplyDelete
  4. tak mau lah

    lelemak yg ada pun dah terlebih makan ..huhu

    ReplyDelete
  5. takpe..ternakla lagi lemak tu...biar berbonjol kat badan...:)

    *psiko sket*

    ReplyDelete
  6. ternak lemak tue sampai membiak byk2.
    ala..takyah la nak berdiet2 nie. makan selagi ada selera, nanti dh sakit..org melawat bwk KFC pun kita tak lalu nak makan.

    jemput terjah new entry (>.<) Misi Mencari Limau Purut Jantan (>.<)

    ReplyDelete
  7. hehehe..yang penting happy kak..sy lak nak ternak lemak sebab sy kurusss sgt...:( tggu tiup angin je,terbang la daku..

    ReplyDelete
  8. Selamat menternak lemak.. :-)

    ReplyDelete
  9. aktiviti yg sungguh menarik!!!he..he...bukan selalu hujung minggu je menternak lemak..confirm x memberikan kesan pape....

    ReplyDelete
  10. ila tak bolehlah makan sup tulang..tak boleh tahan baunya

    ReplyDelete
  11. beshnya sup tu..dan eskrem pun mengganggu gugat perut ku ini..laparla plop

    ReplyDelete
  12. dah banyak menternak tu.. skrg ni masa untuk kurangkan dia baliklah nmpknya yer.. aduhai.. terus teringat sup tulang yg kat rumah semalam. marvelous sgt rasanya.. nyum..nyumm..

    ReplyDelete
  13. makan sup + ice cream = penternak lemak berjaya

    :P

    ReplyDelete
  14. wah..bagus ni meternak lemak...

    ReplyDelete
  15. hihi bisa saja lemak itu nanti memberikan kebaikkan... menegangkan kulit as a colagen

    ReplyDelete

Popular Posts